[Inne] O2 - Superb - Laguna3 Czas wybrać auto - pomocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Big
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 6389

    #51
    Zamieszczone przez miron75
    mogę wypowiedzieć się o SuperB,
    bardzo fajny opis Ale jest jedno "ALE" nie to że się czepiam, ale nie ma takiego modelu w ofercie Skody. Jest co najwyzej model o nazwie "Superb"
    Czarny Elegance

    Komentarz

    • miron75
      Ambiente
      • 2008
      • 157

      #52
      Zamieszczone przez Big
      Zamieszczone przez miron75
      mogę wypowiedzieć się o SuperB,
      bardzo fajny opis Ale jest jedno "ALE" nie to że się czepiam, ale nie ma takiego modelu w ofercie Skody. Jest co najwyzej model o nazwie "Superb"
      no czepiasz się
      pozdro
      Skoda Octavia II 1.9 BXE. 2006/12
      było: 111KM / 275NM
      jest: 143KM / 310NM

      Komentarz

      • nibelung
        Drive
        • 2009
        • 94

        #53
        Zamieszczone przez Big
        Zamieszczone przez JOY
        Do tego wszystkiego dostałem propozycję zakupu nowej Laguny w rewelacyjnej cenie
        Nieeee, odpuśc sobie to "cudo" !!! Mówię ci to jako byly własciciel Laguny i członek Laguna Klub Polska. Dobre Laguny skonczyły się w 2001 r. wraz z odejściem na emeryturę Laguny I ph II.
        własnie przed chwilą czytałem na forum Laguny watek o awariach i tłuczeniu zawieszenia w Lagunie III (walą amorki). Padaja akumulatory, a czujniki cofania wariuja z powodu ... duzego deszczu Zreszta sam miałem okazje pojeździć Lagą III i słyszałem walenie tylniego zawiasu. Miejsca z tyłu mniej niz w O II.
        Ja miałem 3 renówki pod rząd, ale po przesiadce do Octavii 2 wiem jedno - renault juz dziękuję.
        P.S. Jakośc usług w ASO Renault jest fatalna

        Witam serdecznie, to mój pierwszy i zapewne ostatni post na waszym forum. Post mój, ma za zadanie przekazac właściwy obraz, tego co przekazal w sobie właściwy sposób, Maciej (Big).
        Zacznijmy od amorkow.
        Przedeszystkim należy napisac, ze „problem” dotyczył L3 wyposazonych w silniki M4R(2.0 16V) i M9R(2.0 Dci), wolne od tej przypadłości były F4R Turbo(2.0T) i K9K (1.5Dci).
        Objawialo się to stukaniem, glownie po lewej stronie, podczas jazdy po dużych nierównościach. Nie mialo to wpływu na bezpieczeństwo jazdy, jednakowoż powstala stosowna nota techniczna, i amortyzatory SA wymieniane. Od 6 marca 2008, NIC nie stuka, bo montowane zostaja inne amortyzatory.
        Stukanie tylnej osi, to już ciekawostka, jeździłem paroma L3 kombi, w zadnej nic z tylu nie stuka. Może Maciej ma wyjatkowe szczescie.
        Co do miejsca z tylu, no coz, kolos to nie jest, ale 4 osoby jada co najmniej wygodnie. Nie majac stosownych danych, nie będę rzucal się na udowadnianie, ze w O2 jest mniej miejsca nizli w L3.
        Co do padania akumulatorów, no coz L3 wyposazone jest w układ BDU, który to układ jest odpowiedzialny za dbanie o akumulator. Objawia się to tym, ze nawet jeśli aku jest delikatnie rozladowany, L3 przekazuje info kierowcy i prosi o uruchomienie silnika. To taki dupochron, w innych samochodach, nie byloby zadnej informacji.
        Na podstawie powyższego Maciej wysnul teze, ze padaja aku…ok.
        Faktycznie ja i kolga z RLKP, mielismy cos z przednimi czujnikami parkowania, w duzym deszczu, podczas stania w korku potrafily sie wzbudzic, u mnie zalatwiono to przy przegladzie po 30kkm u kolegi tez jest ok.
        Ponieważ kolega rozwaza benzyne, to IMHO L3 nie ma nic ciekawego do zaoferowania, jedyny porządny i jeżdżący benzyniak, 2.0T sprzężony zostal z automatem, a z manualem i z moca 205 km wystepuje tylko wersji gt. Na chwile obecną, godne polecenia SA diesle o oznaczeniu M9R, lancuch rozdzadu, turbo w plaszczu wodnym i faktyczny brak problemow z tymi silnikami czy układem przeniesienia napedu.

        W tej chwili moja L3 Kombi, z silnikiem 2.0Dci, ma przejechane od Kwietnia 37kkm, załapałem się na nowe amorki, pozatym przeglądy i tyle. Choc mam dosc bogata wersje, to samochod nie generuje zadnych elektronicznych foch. Cos tam popiskiwalo przy przenim slupku, teraz cisza.

        Mój post ma być raczej proba przekazania wam info o L3, bo to co napisal Maciej to w większości Urban legends, i troche tak, jak twierdzenie, ze każdy jeżdżący Skodą, ma wąsy i nosi piterek z dokumentami.
        Istotne jest jeszcze jedno, w chwili obecnej nie ma jednej prostej marki:
        Passat z 2.0tdi sami wiecie jak wypadl w tescie długodystansowym Autobildu, tojota zaś, potrafi po malym przebiegu wymieniac silniki 2,2 diesel, w dieslach mazdy 6 non stop SA problemy z zaworem scv i „przybywaniem” oleju w silniku.
        Aha, jeden z kolegow pisal o padniętym esp w L2, niech jedzie do Aso, modul zostanie wymieniony nawet gdy auto jest PO gwarancji.
        Ostatnia rzecz to obsluga w Aso, IMHO czego mieli się nauczyc, to już się nauczyli na przypadkach L2, w tej chwili, temat jest jeszcze lepiej rozbudowany o np. możliwość diagnozy via net przez tech center renault.
        To tyle, z mojej strony, pozdrawiam i dziekuje za uwage.

        Pzdr
        Luca
        P.s to moja trzecia eLka, mialem L1 l2 i teraz l3, kazda sluzyla do pracy, wiec robila kilometry, a nie 10kkm rocznie, i kazda spisywala sie dobrze.
        Track events-M3RS Cup-300/ /S-max 2.0T Powershift/MX5 ND ;-)

        Komentarz

        • micnur
          Ambiente
          • 2008
          • 109

          #54
          Hehe, podoba mi się to: "właściwy sposób" - jak za dawnych czasów :diabelski_usmiech
          Prawda jest taka, że ile ludzi tyle opinii, najlepiej jest wyrobić sobie własną.

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #55
            nibelung, dzięki za rzeczowe info

            Zamieszczone przez nibelung
            troche tak, jak twierdzenie, ze każdy jeżdżący Skodą, ma wąsy i nosi piterek z dokumentami
            kurcze, ale tak właśnie jest :szeroki_usmiech
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • blackspot
              Rider
              • 2007
              • 291

              #56
              szkoda, jest jak zwykle w dobrym chumorze i bedzie starał się za wszelką cenę odwieść od zakupu marki którą sam jeździ. Opamiętaj się w ten sposób te samochody nigdy nie stanieją. Już się z nas śmieją, że płacimy tyle kasy za postkomunę.

              Mnie po zakupie zagaił doś leciwy sąsiad ze stwierdzeniem, że za takie auto to trzeba zapłacić pewnie z 40 tysięcy. W trosce o jego serduszko nie udzieliłem mu odpowiedzi.
              Powered by Rogalotti + DSG

              Komentarz

              • AdamB
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 8033
                • Octavia IV (NX3)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #57
                Mnie po zakupie zagaił doś leciwy sąsiad ze stwierdzeniem, że za takie auto to trzeba zapłacić pewnie z 40 tysięcy. W trosce o jego serduszko nie udzieliłem mu odpowiedzi.
                Też mi się taki klient trafił :diabelski_usmiech
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz

                • miron75
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 157

                  #58
                  Zamieszczone przez AdamB
                  Mnie po zakupie zagaił doś leciwy sąsiad ze stwierdzeniem, że za takie auto to trzeba zapłacić pewnie z 40 tysięcy. W trosce o jego serduszko nie udzieliłem mu odpowiedzi.
                  Też mi się taki klient trafił :diabelski_usmiech
                  jak powiedziałem staremu, że Skoda może kosztować pow. 130 kPLN to prawie spadł z krzesła :diabelski_usmiech
                  Skoda Octavia II 1.9 BXE. 2006/12
                  było: 111KM / 275NM
                  jest: 143KM / 310NM

                  Komentarz

                  • AdamB
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 8033
                    • Octavia IV (NX3)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    #59
                    miron75, trzeba najpierw zażądać badań lekarskich od osób w zacnym wieku przed pokazaniem faktury za zakupioną nową Skodę :diabelski_usmiech
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz

                    • JOY
                      Rider
                      • 2008
                      • 641

                      #60
                      Wielkie dzięki Wszystkim, diecezja zapadła, ale jako że kasy mało, a kryzys się zbliża bardzo, ale to bardzo poważnie zastanawiam sie nad 1.4 TSI (pierwotnie miał być 1.8TSI).
                      Z opisu wynika że z mniejszym silnikiem auto pali 1,4 l/100 mnie po mieście a to bardzo dla mnie istotne. (te 0.5 l. na trasie to juz niewiele) Wiem już że jest też głośniejszy, ale podobnoż całkiem żwawy (200NM). Najważniejsze pytanie na dziś to czy faktycznie tak duza różnica po mieście jest i czy mogę liczyć na tańszy pakiet ubezp. niż 2900zł ?

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #61
                        Zamieszczone przez JOY
                        zastanawiam sie nad 1.4 TSI (pierwotnie miał być 1.8TSI).
                        raczej będziesz miał niesmak skoro pojeździłeś już 1,8...
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • JOY
                          Rider
                          • 2008
                          • 641

                          #62
                          Liczę się z tym, ale bywało już tak że, jak od paru dni widziałem średnie 12/100 to zaczynałem jeździć jakbym miał 90 koników, więc może jednak... No i około 6-7 tys taniej.

                          [ Dodano: Nie 04 Sty, 09 21:33 ]
                          A przy okazji, gdyby się tak okazało czy silnik 1.4 TSI ktoś już chipował ?

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #63
                            a, ze względów oszczędnościowych to owszem
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • Big
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 6389

                              #64
                              Zamieszczone przez JOY
                              ale to bardzo poważnie zastanawiam sie nad 1.4 TSI (pierwotnie miał być 1.8TSI).
                              Joy, ale czy Superb da radę z tym 1.4 ?? Jednak to dośc mała pojemnośc a duza masa. No fakt niby 120 KM i 200 Nm, ale podejrzewam, że żeby z nich skorzystac trzeba będzie nieźle deptać, a to już "pachnie" wyższym zużyciem paliwa. Jesli Superb to chyba jednak rozsądniej byłoby z 1.8 TSI
                              Czarny Elegance

                              Komentarz

                              • rezon
                                RS
                                • 2006
                                • 1894
                                • Volvo
                                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #65
                                Zamieszczone przez nibelung
                                W tej chwili moja L3 Kombi, z silnikiem 2.0Dci, ma przejechane od Kwietnia 37kkm, załapałem się na nowe amorki
                                to chyba niezbyt dobry znak odnośnie trwałości zawiasu w Lagunie. O1 135kkm bez potrzeby wymiany amortyzatorów, O2 62kkm - bez potrzeby wymiany, służbowa O1 - 136kkm amorki do pierwszej wymiany.

                                Komentarz

                                • marlej108
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 4976
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                  #66
                                  czesc nibelung,

                                  napisales ze ten modul wymienia nawet po gwarancji,

                                  otoz szwagier (brat zony to szwagier?) udal sie jakis czas temu do sewisu Renault (Czestochowa bodajze) i tam mu zaproponowali, ze pokryja z tego co pamietam az... 30 % kosztow wymiany... to chyba troche kiepsko co?

                                  ale moze wiesz na temat tych wymian wiecej wiec prosze o informacje to mu przekaze, moze byc tez na priv.

                                  pozdrawiam
                                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                  Spalanie - Motostat.pl

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #67
                                    Zamieszczone przez rezon
                                    Zamieszczone przez nibelung
                                    W tej chwili moja L3 Kombi, z silnikiem 2.0Dci, ma przejechane od Kwietnia 37kkm, załapałem się na nowe amorki
                                    to chyba niezbyt dobry znak odnośnie trwałości zawiasu w Lagunie. O1 135kkm bez potrzeby wymiany amortyzatorów, O2 62kkm - bez potrzeby wymiany, służbowa O1 - 136kkm amorki do pierwszej wymiany.
                                    no przecie napisał, że to wada fabryczna podlegająca wymianie :idea:
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • Thundi
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1157

                                      #68
                                      Nie żebym tępił Lagune ale jednak:
                                      Zamieszczone przez nibelung
                                      Co do padania akumulatorów, no coz L3 wyposazone jest w układ BDU, który to układ jest odpowiedzialny za dbanie o akumulator. Objawia się to tym, ze nawet jeśli aku jest delikatnie rozladowany, L3 przekazuje info kierowcy i prosi o uruchomienie silnika. To taki dupochron, w innych samochodach, nie byloby zadnej informacji.
                                      Szkoda tylko że nie napisałeś nieco więcej o tym systemie bo:
                                      - wyjęcie akumulatora powoduje trwałe uszkodzenia auta (nie ma szans by odpaliło) koszt przywrócenia do normy dość spory (notabene podobny system został zastosowany w nowych Audi i jest to jedna z największych bolączek tych aut) (Jeśli chcemy wyjąć akumulator należy auto podłączyć do zewnętrznego źródła zasilania)
                                      - Włożenie akumulatora o innej mocy (innej wartości Ah mniejszej czy większej) powoduje spore problemy ba włożenie akumulatora nieoryginalnego (czytaj nie kupionego w ASO) o tych samych parametrach nierzadko powoduje problemy
                                      Wybaczcie ale jak na "dupochron" to sporo jednak utrudnia życie.

                                      Znajomy kupił Ladune z 2.0Dci i już 2 krotnie wymieniał amortyzatory. Ja przy przeglądzie przy 90tyś miałem amortyzatory sprawne (przegląd po 3 latach).
                                      O ortografie dba FF.
                                      Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                      http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                      Skoda Octavia & Audi A6

                                      Komentarz

                                      • ARobert
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 254
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #69
                                        ...cytując reklamę "Kupiłem Lagunę.. bo mi się podoba" a tu takie czasy, że auto raczej głową a nie sercem trzeba kupować.

                                        Komentarz

                                        • miron75
                                          Ambiente
                                          • 2008
                                          • 157

                                          #70
                                          bo francuskie to są dobre rogaliki i miłość...

                                          a samochody... well...
                                          Skoda Octavia II 1.9 BXE. 2006/12
                                          było: 111KM / 275NM
                                          jest: 143KM / 310NM

                                          Komentarz

                                          • JOY
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 641

                                            #71
                                            Zamieszczone przez miron75
                                            bo francuskie to są dobre rogaliki i miłość...
                                            HAHHAAHAHHAHAHA !

                                            A wracając do tematu, Laguna została definitywnie pogrzebana, miałem już 2 Renówki i wystarczy. Dajmy juz spokój Renówce.

                                            A więc...
                                            Czy ktoś juz czipował 1.4 TSI ?

                                            [ Dodano: Nie 04 Sty, 09 23:46 ]
                                            PS
                                            Kurcze, podczas opowiadania rodzinie o Superbie i różnicach w stosunku do innych aut zaczynam zauważać u siebie niepokojące objawy FANatyzmu na rzecz Skody.
                                            Trochę mnie to niepokoi bo być fanem fajna rzecz, ale fanatyk to już coś złego

                                            Pozdrawiam Was moja Skodowa Rodzinko
                                            ( o znowu to zrobiłem )

                                            Komentarz

                                            • Ziomal
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 5841
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                              #72
                                              JOY, powiem Ci tak jak ja bym zrobił.

                                              Jeżeli miałbym możliwość kupienia 1.8 TSI to bym kupił , nie wchodziłbym w 1.4 bo :

                                              -nie uznaję aut które mają małe pojemność i dużą moc , już to przerabiałem
                                              -brak mocy pod pedałem a Superb waży swoje
                                              -łatwość sprzedaży później
                                              -mocniejsza baza do chiptuningu


                                              :wink:
                                              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                              Jest O1 1.6 BFQ

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #73
                                                Zamieszczone przez Ziomal
                                                Jeżeli miałbym możliwość kupienia 1.8 TSI to bym kupił
                                                Zamieszczone przez Ziomal
                                                -mocniejsza baza do chiptuningu
                                                no ale jak on chce, zeby jak najmniej palił to nie są to dobre rady
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • nibelung
                                                  Drive
                                                  • 2009
                                                  • 94

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez Thundi
                                                  Nie żebym tępił Lagune ale jednak:
                                                  Zamieszczone przez nibelung
                                                  Co do padania akumulatorów, no coz L3 wyposazone jest w układ BDU, który to układ jest odpowiedzialny za dbanie o akumulator. Objawia się to tym, ze nawet jeśli aku jest delikatnie rozladowany, L3 przekazuje info kierowcy i prosi o uruchomienie silnika. To taki dupochron, w innych samochodach, nie byloby zadnej informacji.
                                                  Szkoda tylko że nie napisałeś nieco więcej o tym systemie bo:
                                                  - wyjęcie akumulatora powoduje trwałe uszkodzenia auta (nie ma szans by odpaliło) koszt przywrócenia do normy dość spory (notabene podobny system został zastosowany w nowych Audi i jest to jedna z największych bolączek tych aut) (Jeśli chcemy wyjąć akumulator należy auto podłączyć do zewnętrznego źródła zasilania)
                                                  - Włożenie akumulatora o innej mocy (innej wartości Ah mniejszej czy większej) powoduje spore problemy ba włożenie akumulatora nieoryginalnego (czytaj nie kupionego w ASO) o tych samych parametrach nierzadko powoduje problemy
                                                  Wybaczcie ale jak na "dupochron" to sporo jednak utrudnia życie.

                                                  Znajomy kupił Ladune z 2.0Dci i już 2 krotnie wymieniał amortyzatory. Ja przy przeglądzie przy 90tyś miałem amortyzatory sprawne (przegląd po 3 latach).
                                                  Witam ponownie.
                                                  niestety nie wiem, czy dziala to jak w audi. Sprawdze, ale afair, nie bylo zastrzezen, zeby aku wyjmowac. Dam znac.
                                                  Co do badania amortyzatorow, domniemam, ze robiles je na tzw. trzesawce. otoz takie badanie jest niewiele warte, swego czasu na pms, byl kolega, ktory jednego dnia pojechal tym samym samochodem, na parę równych trzesawek.Wyniki byly skrajnie rozne.. HINT dlaczego na przegladzie rejestracyjnym nie uwala cie za sprawnosc 10%.
                                                  Pzdr
                                                  Luca

                                                  [ Dodano: Pon 05 Sty, 09 07:43 ]
                                                  Zamieszczone przez marlej108
                                                  czesc nibelung,

                                                  napisales ze ten modul wymienia nawet po gwarancji,

                                                  otoz szwagier (brat zony to szwagier?) udal sie jakis czas temu do sewisu Renault (Czestochowa bodajze) i tam mu zaproponowali, ze pokryja z tego co pamietam az... 30 % kosztow wymiany... to chyba troche kiepsko co?

                                                  ale moze wiesz na temat tych wymian wiecej wiec prosze o informacje to mu przekaze, moze byc tez na priv.

                                                  pozdrawiam
                                                  Oczywiscie, fora inetowe od tego sa, zeby takie info sobie przekazywac.
                                                  Popoludniu przesle ci PW, chyba ze gg masz aktywne.
                                                  Pzdr
                                                  Luca

                                                  [ Dodano: Pon 05 Sty, 09 07:46 ]
                                                  Zamieszczone przez szkoda
                                                  Zamieszczone przez rezon
                                                  Zamieszczone przez nibelung
                                                  W tej chwili moja L3 Kombi, z silnikiem 2.0Dci, ma przejechane od Kwietnia 37kkm, załapałem się na nowe amorki
                                                  to chyba niezbyt dobry znak odnośnie trwałości zawiasu w Lagunie. O1 135kkm bez potrzeby wymiany amortyzatorów, O2 62kkm - bez potrzeby wymiany, służbowa O1 - 136kkm amorki do pierwszej wymiany.
                                                  no przecie napisał, że to wada fabryczna podlegająca wymianie :idea:
                                                  W rzeczy samej, od wymiany przejechane 35 kkm wszystko ok. licytowanie sie kto ile na amorkach przejechal mija sie z celem, moj tesc mial prawie od nowosci V70 2,5Tdi, do przebiegu 340 kkm, amorki byly oryginalne, nie szkodzi, ze auto prowadzilo sie jak wypelniona wodą balia ;-)
                                                  Track events-M3RS Cup-300/ /S-max 2.0T Powershift/MX5 ND ;-)

                                                  Komentarz

                                                  • Big
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 6389

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez JOY
                                                    A wracając do tematu, Laguna została definitywnie pogrzebana, miałem już 2 Renówki i wystarczy
                                                    Myślę, że to tłumaczy wszystko i wyczerpuje temat Renault
                                                    Czarny Elegance

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...